Naar Ho Chi Minh - intuitie gevolgd...

14 augustus 2019 - Ho Chi Minh-stad, Vietnam

Vanochtend na het ontbijt namen we afscheid van de lieve mensen van Luna Villa in Hoi An en reden we met de taxi naar het vliegveld in Danang. De vlucht had zeker een half uur vertraging, en uiteindelijk landden we tegen één uur in Ho Chi Minh. Het is maar een uurtje vliegen, gelukkig. We werden keurig opgehaald door een chauffeur van het hotel. Ik had getwijfeld over dit hotel toen ik het boekte. Daar aangekomen zaten we vier hoog (zonder lift) in een kleine kamer met een heel klein tweepersoonsbed. Ik voelde me niet heel erg veilig ook. Ik weet niet precies waarom, maar het voelde niet goed. We besloten eerst maar even naar de één van de twee McDonalds te gaan in Vietnam. Misschien hadden we gewoon trek... Voor vier euro hadden een large BigMac menu 😂.

Na het stillen van de honger bleef het gevoel toch knagen. We keken even op Booking.com om te kijken of er nog iets anders beschikbaar was en kozen ervoor om toch een ander hotel te boeken. We zijn moe van het reizen en willen iets meer comfort. Nu hebben we een prachtig hotel in de stad, met een zwembad op het dak. We hebben heerlijk gezwommen en als het donker wordt is het helemaal fantastisch om te zwemmen op het dak. Vlakbij ons hotel staat een futoristische wolkenkrabber, waar je dan prachtig zicht op hebt vanuit het zwembad.

Hier kunnen we morgen nadat we de stad bezocht hebben lekker ontspannen, voordat we vrijdagmorgen naar het eiland Phu Quoc vliegen. Soms is het goed om je intuïtie te volgen....