Naar kleermaker in Hoi An op de fiets

13 augustus 2019 - Hoi An, Vietnam

Vanmorgen werden we redelijk op tijd wakker en besloten we na het ontbijt naar het centrum te gaan. We zitten op behoorlijke afstand van het centrum en nadat we gisteren in de gaten kregen dat de prijs naar het centrum een derde is van terug naar het hotel (tja, je gaat dat uur niet lopen in de bloedhitte...) besloten we vandaag de fiets te gebruiken van het hotel. We voelden ons al voldoende thuis in het verkeer om het erop te wagen.... Nou, we waren blij dat we er waren, maar het was ook even heel lekker op de fiets. Alleen als je afstapt, heb je het eerste kwartier een waterval van zweet....

In de stad heeft de familie van de eigenares van ons pension een kleermakershop. Hoi An staat bekend om de vele kleermakers waar je voor weinig iets kunt laten maken. We besloten er even langs te fietsen. Roos wilde niet echt iets hebben, maar Koen besloot een zwart overhemd te laten maken en ik een donkerblauwe broek met lichtblauwe blouse voor mijn werk. We moesten de 100 euro voor deze drie kledingstukken samen natuurlijk wel direct betalen, wat logisch is. Vervolgens werden aan alle kanten in een razendtempo opgemeten. We vertelden nog wel dat we alleen nog morgen in Hoi An zouden zijn. Geen probleem! Als we vanmiddag om 17.00 uur zouden komen passen dan konden ze eventueel nog dingen aanpassen...

We reden verder naar het oude centrum en hebben daar voor wat souvenirs geshopt en geluncht voor 4 euro (3 heerlijke broodjes, 3 cola en een grote fles water). Toen op de fiets weer terug om tot half vijf lekker aan het zwembad te liggen. Enigszins zenuwachtig meldden we ons om 17.00 uur weer bij de kleermaker. Alles was al klaar en zat als gegoten. Echt heel erg mooi. Super kwaliteit stof en prachtig gemaakt. Er hoefde helemaal niets te worden aangepast. Het is erg jammer dat een retourtje Hoi An - Amsterdam zoveel kost, maar anders.... hahaha. Roos besloot ter compensatie een paar mooie zilveren oorbellen te kopen 🙈😂

Nu nog even lekker relaxen en dan lekker slapen, want morgen gaan we Vietnamees leren koken!