Onverwacht geluk bij de tombe van Dong Khanh

10 augustus 2019 - Hue, Vietnam

Vanmorgen na iets langer te hebben geslapen en het ontbijt werden we door een taxichauffeur opgehaald om naar de tombe van Dong Khanh te rijden. In de omgeving van Hue liggen de koningen en keizers begraven in tombes met alles wat daarbij hoort. Koen zich niets kon voorstellen bij het bezoeken van vier of vijf tombes kozen we er één, min of meer op de gok.

In de taxi gaf Google Maps aan dat we nog 15 minuten moesten rijden, toen de chauffeur bij een gebouw aangaf dat we er waren. Op een bordje stond, ook in het Engels, dat de tombe gesloten was. We probeerden hem duidelijk te maken dat we er misschien nog niet waren, maar dat werkte niet. Op dat moment kwam er een jonge vrouw op een scooter langs die ons vroeg of ze kon helpen. Ze sprak ontzettend goed Engels en bleek als onderzoeker bij deze tombe ook te moeten zijn. Ondanks dat het gesloten was, wilde ze ons wel rondleiden en alles uitleggen. Zo kregen we dus een privé rondleiding, zonder andere toeristen op deze bijzondere plek. Ze snapten niet wat we er überhaupt deden, omdat hier bijna geen toeristen nog kwamen. Overal zag je nog archeologische opgravingen die nog niet afgerond waren. Het was echt een bijzonder bezoek, waar we het oude Vietnam hebben kunnen zien.

Na de lunch was het zo ontzettend heet, dat we een lange siësta hebben gehouden, tot we voor een drankje en avondeten weer de stad in gingen.

Morgen op weg naar Hoi An! We kijken er naar uit en zijn heel benieuwd naar de stad waar iedereen van begint te stralen, als je zegt dat je er naar toe gaat.

1. Irene:
    10 augustus 2019