Westerse dag

15 augustus 2019 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Vandaag hebben Roos, Koen en ik een vooral hele westerse dag gehad. Ho Chi Minh is ver uit de meest westerse stad van Vietnam. Hier heb je alle winkels (H&M, Zara) en alle modehuizen. We zijn lekker de stad in gelopen en kwamen al snel bij een groot en luxe winkelcentrum waar we een behoorlijke tijd hebben rondgelopen. Ze hadden er ook een soort bakkerij waar we een lekker broodje hebben kunnen eten. Er wonen 8 miljoen mensen in Ho Chi Minh en het is erg gericht op het zaken doen. Het gemiddelde loon in Ho Chi Minh ligt 2x hoger dan elders in de steden in Vietnam. Dit levert echter ook veel corruptie op. Je moet ook echt goed op je spullen letten. De prijzen liggen hier ook voor toeristen natuurlijk dan hoger.

In het tweede deel van de middag hebben we lekker bij het zwembad gelegen. Vlak voor zonsondergang zijn we de Bitexco Financial Tower opgegaan. Vanaf de 49ste verdieping hadden we prachtig zicht op de ondergaande zon en de steeds donkerwordende stad. Om de dag in stijl af te sluiten hebben we gegeten bij een Amerikaans restaurant met burgers en wraps.... Morgenochtend gaat de wekker vroeg. Om 09.10 vliegen we naar Phu Quoc. Het eiland waar we heerlijk nog drie dagen aan het strand hebben.

1. Ria Roest:
    15 augustus 2019