Naar Vietnam! 1e stop Hong Kong

31 juli 2019 - Hong Kong Int Airport, China

Gisteren is dan na maanden voorbereiding onze reis naar Vietnam begonnen! Roy was zo lief om ons naar Frankfurt te rijden. Hij vond het moeilijk om ons af te zetten en heeft daarom drie rondjes in en uit de parkeergarage gereden om dan eindelijk de auto te kunnen parkeren 😁. Laten we het erop houden dat er nog het nodige aan de parkeergarage in Frankfurt verbeterd kan worden 😂. Het inchecken van onze bagage duurde eindeloos lang en toen we eindelijk aan de beurt waren, hield de bagagelaberprinter er spontaan mee op. Ondertussen was ik ontzettend zenuwachtig aan het worden van de gedachte met de kinderen helemaal naar Vietnam te moeten vliegen. Koen is ontzettend relaxed en Roos die zit ergens tussen Koen en mij in. Koen vond mij natuurlijk een watje dat ik bij het bagage afleveren al moest huilen 🙈.

We hebben met z’n vieren nog even bij de Mac gegeten en daarna afscheid genomen van Roy. Met waterige oogjes stond ik op de foto. Roos zei: ‘Roy gaat straks heel hard huilen in de auto...’. 😉

De vliegreis zelf viel gelukkig heel erg mee. De service en het eten waren goed en we hebben geprobeerd tussen 24:00 en 5:00 uur wat te slapen. Op dit moment zitten we op Hong Kong airport te wachten op de vlucht naar Hanoi die om 17:45 uur vertrekt. Het is helaas slecht weer, veel regen, we zien dus helemaal niets van het uitzicht.

Gelukkig hebben de Chinezen geen gebrek aan electronische apparaten, dus overal zijn oplaadpunten voor de telefoons / horloges / iPads / oortjes enz. De wifi is ook fantastisch, dus ach, dat wachten is niet zo heel erg. Ik hoop dat ik Roos en Koen nog kan overhalen tot het eten van Peking eend. Die haal je hier gewoon bij een fastfood balie! Alsof je een Big Mac besteld.

1. Hans:
    31 juli 2019
    Vervelend, dat lange wachten. Maar met alle spelletjes op iPad en iPhone zal het wel meevallen.
    Kus Paps
  2. Robert:
    31 juli 2019
    Klinkt best soepel voor een lange reis :-)
  3. Ria Roest:
    31 juli 2019
    Wachten is altijd vervelend, regen ook, hier regent het ook heel hard. Genieten van de rust.......

Liefs mams
  4. Berber:
    31 juli 2019
    Veel plezier met elkaar! Unieke vakantie!
  5. Irene:
    31 juli 2019
    Jullie gaan het super doen samen, en mocht je in paniek ramen; altijd eerst tot 10 tellen(of tot 20)😉