Eerste kennismaking met Vietnam

1 augustus 2019 - Hanoi, Vietnam

Het weer verslechterde flink op het vliegveld van Hong Kong gistermiddag. Met ruim anderhalf uur vertraging vertrokken we richting Hanoi. De turbulentie was zo sterk dat de stewardessen ruim een half uur ook vastgegespt op hun stoel moesten blijven zitten. Ik was blij toen we op Hanoi landde...

Helaas was mijn backpack niet meegekomen uit Hong Kong. Als het goed is wordt hij vandaag in het hotel afgeleverd. Ondertussen was het al bijna 21:00 uur en zou onze chauffeur van het hotel om 19:00 uur bij het vliegveld ons ophalen.... maar daar stond een vriendelijke Vietnamees met mijn naam op het bordje! Hij stalde ons ergens in de chaos en 5 minuten later reed hij een sterk geparfumeerde auto voor waarmee hij ons in de enorme chaos van auto’s en scooters naar ons hotel reed. We keken onze ogen uit. Twee ouders met kinderen van ongeveer 1 en 3 jaar op een scooter (met z’n vieren) tussen de auto’s en vrachtwagens. Een hoop getoeter, maar iedereen lijkt relaxed.

Ons hotel staat midden in het oude centrum van Hanoi. We besloten nog even het oude centrum in te lopen. Wat een enorme cultuurshock! Een enorme chaos van mensen: Vietnamezen die je in hun restaurant willen krijgen, allemaal mensen op bierkratjes die aan het eten en drinken zijn, keiharde muziek. We besloten maar ergens te gaan zitten en dronken wat met heerlijke Vietnamese loempia’s. Het heeft er vast raar uitgezien. Drie lange blonde Nederlanders, moe van 26 uur reizen, in shock qua cultuur, worstelend met stokjes om de loempia’s naar binnen te krijgen. Het was na een half uur genoeg.... we zijn eerst maar gaan slapen, morgen weer een dag.

1. Joyce Nij Bijvank:
    1 augustus 2019
    Poeh, jullie hebben gelijk de vuurdoop gehad zo te lezen...leuk om te lezen en fijn dat jullie goed zijn overgekomen
  2. Robert:
    1 augustus 2019
    Hahaha... Kaaskoppen aan de vietnamese loempia's :-)