Van Dong Hoi naar de Keizerlijke stad Hué

9 augustus 2019 - Hue, Vietnam

Vanmorgen vertrokken we om kwart over zeven met een meeneem-ontbijten richting het station van Dong Hoi om de trein richting Hué te nemen. De trein vertrok iets later, maar de reis was verder prima. Tegen het middaguur kwamen we in Hué aan. We beginnen het hier allemaal steeds meer te begrijpen. De eerste rijen taxichauffeurs bij het station moet je gewoon overslaan. Wij hebben een gele taxi van een bepaald bedrijf benaderd en hij bracht ons goed en voor de helft als de andere chauffeurs naar ons hotel.

Het hotel is heerlijk en ligt midden in een gezellige wijk. Na de lunch hebben we het oude keizerlijke paleis bezocht. We moesten hier een half uurtje voor lopen. Gisteren was het snikheet, maar vandaag echt nog veel warmer. De gevoelstemperauur lag rond 46 graden. Je zweet constant en probeert te lopen van schaduw naar schaduw.

Het oude paleis was prachtig. We zagen in de verte al wel donkere wolken en zelfs de Vietnamezen gingen alles binnenhalen. Toen de eerste druppels vielen waren we net klaar met het bekijken van het paleis. We besloten in een cafeetje de bui maar even af te wachten. Het was drie kwartier behoorlijk noodweer, maar daarna is het ook allemaal weer voorbij.

Na een korte slaappauze ☺️, zijn we gezellig wat gaan eten. Op vrijdag, zaterdag en zondag wordt een deel van de stad afgesloten voor auto’s en scooters. Dit zorgt voor een hele gezellige straat met veel mensen en live-muziek.

Nu liggen we lekker in de airco in ons bed. Nog even wat te lezen of serie te kijken voor Roos en Koen....