Andere uiterste

5 augustus 2019 - Hanoi, Vietnam

Vanmorgen kwamen we om half zes na een hobbelige treinreis in Hanoi aan. De treinreis is ons 100% meegevallen. Het was best comfortabel en het voelde heel veilig. Samen liepen we van het station naar het hotel in Hanoi. De stad was aan het wakker worden. Best letterlijk, want de Vietnamezen verzamelen zich vroeg rond het meer om te ‘sporten’. Tai Chi, gymnastiek, badminton, echt heel grappig om te zien.

Na het ontbijt en het achterlaten van onze was (die is morgenmiddag weer helemaal schoon en fris) zijn we met een busje in drie uur naar Halong Bay gereden om op de boot in te checken.

De boot is niet heel erg luxe, maar wel gewoon prima. De lunch was goed en daarna vertrokken voor kajakken en zwemmen op een eilandje. Wat ontzettend veel toeristen waren daar. Het was echt het andere uiterste vergeleken met SaPa. De Chinezen maken eerst een foto van een echte aap (die hier in het gebied leven) en dan van ons 😂😂, ze vinden ons hier blijkbaar ook heel bijzonder...

Maar het is prachtig hier. En toen we vanmiddag op het dek met een cocktail naar de ondergaande zon keken, hadden we echt even een vakantie gevoel.

Het eten vanavond viel helaas een beetje tegen, maar goed, dat kan een keer. Het is nu half tien en Roos en Koen zijn al richting bed. Morgen weer een dag....